קריינות פרסומות

אז מה ההבדל בין קריינות לסרטי תדמית, מצגות, מענה קולי לבין קריינות פרסומות ?
והאם יש הבדל בין קריינות פרסומות ברדיו האזורי, הארצי , לבין קריינות לטלוויזיה ?

ובכן...... יש ויש הבדל עצום בין כל סוגי הקריינויות.
קריינות פרסומות שונה לחלוטין מקריינות לסרטי תדמית, כמו שקריינות עבור סרטי תדמית תהיה שונה מקריינות עבור נתבים קוליים.

בזמן שקריינות לסרטי תדמית תהיה בד"כ אינפורמטיבית יותר, וקריינות לנתבי קוליים תהיה נעימה יותר – קריינות לפרסומות צריכה "למכור" !!!, וכחלק מהעניין, צריך לבצע אותה עם חשיבה – מה אני מוכר? לאיזה חתך גילאים אני מכוון?  באיזה איזור? וכדומה.

דבר נוסף הוא השוני בטקסט ובאופן הגשת קריינות בטלויזיה, ברדיו הארצי והאזורי. צריך לזכור שקריינות בטלוויזיה מלווה בתמונה כלשהי שמכניסה טוב יותר את הצופה לעניין. הקריין יכול להבליט טקסט מסוים בזמן שיכול להופיע מידע נוסף או אחר על המסך. קריין לפרסומת ברדיו צריך להעביר את כל המסר במלל, לכן בדרך כלל פרסומת של 5 שניות בטלוויזיה תהיה קצרה יותר מבחינת הטקסט לעומת הטקסט שיקריין הקריין ברדיו.

שוני נוסף ניתן למצוא בין קריינות שנעשית עבור תחנות הרדיו האזוריות ובין הרדיו הארצי.
הרדיו האזורי, כשמו כן הוא, מייחד את שידוריו לאזור השידור שלו, ולכן מפרסמים בו בדרך-כלל עסקים שמעוניינים לשווק מוצר מסוים באזור מסויים, מכאן שגם הטקסט לקריינות יכוון לפלח מסוים באוכלוסיה. לדוגמה, חדר כושר מהצפון יפרסם הנחות והטבות לאנשים באזור הגיאוגרפי שלו (אין הגיון שמפרסם מאזור הצפון שמתבסס על לקוחות חוזרים יפרסם מודעה לאנשים מאזור המרכז והדרום). ברדיו הארצי, לעומת זאת, נפרסם מוצר או שירות שזמינים בכל מקום בארץ. לכן הטקסט יהיה ברמה ארצית. (לדוגמה – מוצר או שירות שנמצא בפריסה ארצית).

לא משנה מי מהקריינים ספציפי מבצע את עבודת הקריינות, רק חשוב לזכור מה אני רוצה למכור, לאיזה אזור גיאוגרפי אני מכוון ולאיזה חתך גילאים, ומי מהקריינים יעביר בצורה הטובה ביותר את הקריינות.
 
created by entry interactive
סטודיו 21 © כל הזכויות שמורות עמוד ראשי | אודות | הצוות | ציוד | מאגר קריינים | מאמרים | לקוחות | הצעת מחיר | צור קשר | מפת אתר | המדריך לבחירת קריינים | קריינות ותרגום | קריינות - טיפ לקריין המתחיל | קריינות עסקית | מענה קולי | קריין | קריינית - 10 טיפים לעבודת קריינות