מענה קולי

מענה קולי מקצועי לעסק הינו אחד הדברים החשובים ביותר שצריך כל בעל עסק לתת עליו את הדעת. לעיתים לא משקיעים זמן ומחשבה במענה הקולי של העסק – דבר שעלול לגרום ללא מעט לקוחות "לסגור את השפופרת".

הרושם הראשוני שהלקוח יקבל בעת שהתקשר לעסק הינו לעיתים גם הרושם הקובע.
זה חלון הראוה שלכם!!! וחשוב מאד שתשדרו אמינות, מקצועיות ואדיבות.

לא מעט אנו מתקלים בהקלטות של בתי עסק שביקשו "לחסוך" בעלות ההקלטה המקצועית למענה הקולי שלהם. לפעמים תהה זו המזכירה שתקליט את ההודעות, ולעיתים אף בעל העסק.

וכאן אני מגיע אולי לבעיה הגדולה (ואני מבקש ריכוז...) אין להשתמש במוסיקה כמוסיקת רקע ללא אישור תשלום עבור זכויות יוצרים!!!.

לא מזמן פגשתי בעל עסק שאמר לי "אההה.... לי אין בעיה. אני שם מוסיקה קלאסית ופה אין עניין של זכויות יוצרים".

ובכן הרשו לי בבקשה להסביר משהו. גם על מוסיקה קלאסית יש לשלם עבור שימוש. אמנם לא נשלם למחברים אך התשלום הוא עבור ההפקה ועליה יש זכויות.

נחזור לעניין ההקלטה למענה הקולי של העסק.
עלות הפקה מקצועית ע"י קריין או קריינית מקצועיים אינה יקרה כל כך, והיא בוודאי לא מתקרבת לעלות של הפקת ג'ינגל לרדיו או לטלוויזיה. אנשי המקצוע יודעים שהתקציבים להקלטות מסוג זה אינם גבוהים ולכן גם העלות מתומחרת בהתאם.
שימו לב!!! בקשו הצעת מחיר שתכלול קריינים מקצועיים ואל תסתפקו ב"קרייני הבית". דבר נוסף – השתדלו להעביר לאולפן את טקסט ההקלטה. יש מקומות שיחייבו אתכם עבור מספר השלוחות אותן אתם מבקשים להקליט, ויש מקומות שיתנו לכם הצעה גלובאלית.

לסיכום, השתדלו לבצע הקלטה איכותית ע"י אנשי מקצוע טובים, ואל תתפשרו – עשו זאת על הצד הטוב ביותר. השתמשו במוסיקה מקורית או מתוך מאגרי מוסיקה שבהם השימוש הינו ללא תשלום עבור זכויות היוצרים.

אחרי הכול זה כרטיס הביקור של העסק שלכם.

created by entry interactive
סטודיו 21 © כל הזכויות שמורות עמוד ראשי | אודות | הצוות | ציוד | מאגר קריינים | מאמרים | לקוחות | הצעת מחיר | צור קשר | מפת אתר | המדריך לבחירת קריינים | קריינות ותרגום | קריינות - טיפ לקריין המתחיל | קריינות עסקית | מענה קולי | קריין | קריינית - 10 טיפים לעבודת קריינות