קריינות עסקית

מהי קריינות עסקית? ומה ההבדל בינה ובין קריינות רגילה?

האמת ?!?! קריינות עסקית מתחילה הרבה קודם לכן בשולחנו של הקופירייטר.
הטקסט שהקריין מקריא חייב להיות "מלוטש" ולאחר שעבר מספר רב של הגהות ע"י מספר רב ככל האפשר של אנשים. נסו להיות, עד כמה שאפשר, אובייקטיבים.

קריינות עסקית צריכה "לקחת בחשבון" מספר דברים חשובים, כגון: מהות העסק, מטרת העסק בפרסום, יכולות העסק וכדומה.

קריינות שאינה קריינות עסקית, יכולה, לעיתים, לגרום לתוצאה הפוכה או אחרת מהכוונה הראשונה.

ניקח, לדוגמה, עסק למכירת פרטי לבוש לנשים.
בעל העסק, שלו מספר מחלקות בחנות – אקסקלוסיבי, נשים ומבצעים, רוצה לצאת בפרסום ברדיו, ולפיכך הוא מחליט להכין ג'ינגל הכולל קריינות מקצועית המלווה במוסיקת רקע.

בעל העסק החליט "לחסוך" בכתיבת טקסט הקריינות, וזה הטקסט שכתב: " זול, זול, זול, מבצעים חסרי תקדים ובמחירי חיסול...היכנסו עכשיו".

המאזין ששומע את הקריינות מבין שהחנות מוכרת סחורה זולה, לכל המשפחה, וחיסול???

הבעיה - לא נעשתה הגהה כראוי, ולכן יגיעו מספר רב של אנשים (גברים, נשים וילדים) שיתקשו למצוא את הסחורה שחיפשו, ואל תשכחו כי מדובר בחנות לבוש לנשים בלבד!

קריינות עסקית נכתבת באופן אחר לגמרי ולאחר שנעשו מספר צעדים על מנת להבטיח שהמסרים יועברו באופן נכון ומדויק למאזין.

אל תחסכו בחשיבה ובמחקר, ונסו לתת לאנשי המקצוע שיעשו את העבודה. כך תוכלו לקבל, בסופו של דבר, טקסט לקריינות שתהיה טובה לעסק שלך – זו קריינות עסקית .

created by entry interactive
סטודיו 21 © כל הזכויות שמורות עמוד ראשי | אודות | הצוות | ציוד | מאגר קריינים | מאמרים | לקוחות | הצעת מחיר | צור קשר | מפת אתר | המדריך לבחירת קריינים | קריינות ותרגום | קריינות - טיפ לקריין המתחיל | קריינות עסקית | מענה קולי | קריין | קריינית - 10 טיפים לעבודת קריינות